23 august 2010

Rundfelling


Min første rundfelling og med mønster......
må si meg temmelig fornøyd med den ;)



Selv om prosjektet begynte dårlig, endte det godt......

Jeg begynte ivrig på jakken og da jeg hadde strikket vrangborden og skulle skifte fra pinne 3.5 til 4.5, fant jeg ut at jeg hadde strikket vrangborden med 4.5.........nedtur.....!

Jaja, jeg rekket opp og strikket  ny vrangbord, byttet til pinn 4.5 og strikket et par cm..... sjekket strikkefastheten............og den stemte selvfølgelig ikke......*argh*....nedtur igjen!!

Det endte med at jeg prøvde både pinne 3, 3 1/2 og mon tro om jeg ikke prøvde pinne 4 også. Før jeg forsto at det var OPP i str på jeg måtte.......
jadda, iq på topp!

Ja, jeg er ikke noe god på dette her med opp og ned i pinner, blir det da stort eller lite?, men tror kanskje jeg husker det nå......egentlig må jeg vel innrømme at jeg heller ikke er noe flink til å sjekke strikkefastheten min før langt uti prosjektet........(er altfor utålmodig til det)........men det straffer seg!!





Hvor var jeg!!! Jo, jeg endte opp på pinne 5 før jeg fikk rett strikkefasthet. 
(Jeg trodde da ikke jeg strikket så stramt.) Så da var det ut å kjøpe nye pinner, - igjen 
(får aldri nok Addi pinner, så gjør ingenting det.......*kremt* )

Jeg rekket derfor opp igjen, men kun til vrangborden denne gang, og satte igang,....igjen. ( må si jeg hadde egentlig lyst å gi fra meg hele prosjektet for var det egentlig meningen at jeg skulle lage denne jakken?)

Men å strikke på pinne 5 går raskt, så denne er gjort på et par små kvelder!
Og å strikke dette mønster var forholdsvis enkel kost, selv for meg, 
spesielt nå når jeg klarte å lære meg å kaste når jeg strikker vrangt. 
Strikker vanligvis Norwegian purl (tror jeg det heter)




På mystisk vis dukket en krokodille opp, midt i foto shooten ;)

Oppskriften kjenner dere kanskje igjen fra Drops, jeg ville ikke har rosa jakke, men laget "gutteversjonen" med rosa der det skulle være blått i oppskriften. 
Jeg strikket heller ikke halsen så lang som den skulle være, 
ser for meg at den bare hadde vert i veien med alt for lang hals på baby. 

Holder på med matchende kyse til jakken, 
men var altfor ivrig til å blogge jakken, så bilde av den får komme senere ;)

Nerdeinfo:
Jakken er strikket i str 12/18 mnd på pinne 3.5 og 5, 
med Merino Ekstra Fine fra Drops. 
Et ekstremt mykt og glatt ullgarn, veldig uvant fra hva jeg er vant til, men absolutt å anbefale!
Det gikk med ca 205 g til jakken. 

13 kommentarer:

  1. Knall fin jakke!! Så flink du er!!

    Ønske deg ein fine kveld :-)

    SvarSlett
  2. Fantastisk! Så flink du er! Fargene er helt supre, og med de knappene ble dette virkelig en superfin jakke!!:)

    SvarSlett
  3. Veldig søt. Personleg syns eg det er berre rundfelling og raglan som duger til små barn.

    SvarSlett
  4. Så fin jakke ble, og så tålmodig du var som ikke ga opp :-D Bare tenk at dess større pinnen er, dess større blir arbeidet :-)

    Ha en fin kveld (med eller uten krokodiller) og klem fra Siv

    SvarSlett
  5. Veldig flott ble den! Og beundrer tålmodigheten din, her hadde den nok blitt forkastet allerede med første feil...
    Du skriver så bra, måtte le for meg selv underveis i lesingen ;)

    SvarSlett
  6. Du må jo være tålmodigheten selv som har strikket store deler av genseren to ganger :) Selv hadde jeg gitt opp for lengst, men jammen godt du ikke gjorde det for resultatet ble helt nydelig! :)

    SvarSlett
  7. Så fin den var. Jeg synes fargevalget ditt var fint. :))

    SvarSlett
  8. haha , så flink du er til at skrive og strikke !!

    Tror aldrig jeg har lavet en strikkeprøve i hele mit liv.

    Knus

    SvarSlett
  9. Åh, så flott den ble! Jeg har kikket litt på den jakka til min egen prinsesse! Fikk jo ikke mindre lyst til å strikke den nå ;) Flotte farger du hadde valgt! Og godt du fikk til pinnestr til slutt:)

    SvarSlett
  10. Etter alt det ekstra arbeidet ble jakken riktig så fin til slutt, den kan du være fornøyd med :)

    SvarSlett
  11. Så fin jakke du har laget og så fin blogg du har. Virkelig inspirerende. Og godt å se at det er flere enn meg som strever litt med strikkefastheten innimellom. :)

    SvarSlett
  12. Jakka var kjempefin! Og jeg føler virkelig med deg i alt dette pinnestyret! Selv må jeg inn på google hver gang jeg sjekker strikkefasthet, og jeg liker det ikke!!

    SvarSlett
  13. Jeg har kjøpt inn garn til samme jakken, og ser ut som jeg har kjøpt akkurat samme fargene som deg! Ville ikke ha rosa som bunnfarge jeg heller. Gleder meg til å begynne på den, men må få unna noen andre småprosjekter først før jeg tillater meg selv å begynne på noe nytt ;)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails