16 august 2010

Utvider horisonten

Elizabeth Zimmermann's Knitter's Almanac(Bilde hentet fra Capris.no)




Jeg har tidligere begynt å strikke litt etter engelske oppskrifter, og det er ikke så vanskelig som jeg først trodde.

Jeg fant ut at jeg nå må utvide horisonten litt, og har derfor fått meg boka Knitter`s Almanac av Elizabeth Zimmerman.

Jeg søkte opp EZ på nettet og fant denne fine beskrivelsen av henne på Wikipedia, og skal si jeg er imponert over denne damen. Ikke ante jeg at hun var så "legendarisk".

Jeg har så vidt begynt å lese i boka hennes, og jeg må si det er meget interessant lesing.......

Egentlig bestillte jeg boka pga at jeg vil strikke Februar jakken hennes.........men det ser jammen meg ut som jeg skal lære meg mer enn det på veien :)

Bare håper at jeg får den til.....hehe

10 kommentarer:

  1. Greit å få slike tips :-) Jeg har etterhvert samla opp en del engelske oppskrifter, men så kommer jeg ikke igang fordi jeg ikke kan forkortelsene osv.

    Ha en flott dag og klem fra Siv

    SvarSlett
  2. Så spennende! Godt med litt påfyll av og til:) Jeg er nok litt skeptisk til å strikke engelske oppskrifter jeg og, mest fordi jeg tror jeg kommer til å bruke like lang tid på oversettelse som selve strikkingen... Men jakka var jo bare helskjønn, så det frister!!!:)

    SvarSlett
  3. ÅRhhhh , den har jeg også , den er forholdsvis nem at gå til , jeg har tænk mig ( senere ) at strikke hendes vanter. Lykke til med læsning.

    SvarSlett
  4. Denne boken har jeg kjøpt, men desverre ikke strikket fra. Jeg har strikket etter mønster fra EZ.
    Hun er vel en Guro innen strikking. :))

    SvarSlett
  5. har den jeg å,men holder på å utvider horisonter med å lære meg engelsk for tiden,ha en fin uke gleder meg til å se hva som dukker opp etter hver:)

    SvarSlett
  6. Lykke til med engelsk strikking =) Likte syskrinet ditt under her!

    SvarSlett
  7. Så artig! Har hørt om henne jeg også, i forbindelse med februarjakken! Kanskje dette er noe jeg også bør få med meg? Gøy med slike tips iallefall! Og, skikkelig lekkert syskrin du har fått deg!!:)

    SvarSlett
  8. Suverent med Karmin! Det er en skikkelig high class strikkebutikk spør du meg! Som å komme inn i godisbutikken hver gang jeg er der:)

    SvarSlett
  9. Hei! og takk for hyggelig kommentar på bloggen!

    Jeg begynnte også med strikking, og hadde skikkelig "dilla" på det en stund! Nå, etter jeg har begynnt med hekling, og amigurumi, klarer jeg ikke legge det fra meg! Det er jo bare kjempemorsomt!

    SvarSlett
  10. Hei, så gøy at du vil være med på giveawayen min!!! Utrolig kreativ du er, masse fint å se her på bloggen din! Tenker jeg og skal lage ripsgele også.. hørtes godt ut!
    Ha en fortsatt god helg!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails