09 september 2010

En liten hyllest....

...til en fantastisk kvinne. 
I dag fyller Farmora mi året.......(eller hun skulle ha fylt året i dag), 
men dessverre døde hun i Mai,  tre dager etter at Mathilda ble født. 



Jeg har lenge hatt lyst å vise dere noe jeg har arvet av henne, 
men liksom ikke funnet noen "anledning" til å vise det frem. 

Jeg fant ut at skal jeg vise dere noe etter henne,
 passer det jo fint i dag......på hennes dag ;)


En slik pute har jeg alltid hatt lyst å lære meg å hekle. 
Puten fikk farmoren min av ei venninne har hun fortalt meg.



Jeg arvet to slike stoler, og jeg blir så glad når jeg ser disse stolene 
og ikke minst puten,
 de minner meg så veldig om henne. 

Jeg har alltid syns at disse stolene var fantastisk kule, 
og ikke minst, de er knallgode å sitte i ;)

Så vi får se, kanskje dukker det opp en selvlaget pute på bloggen.......en gang!
RIP Farmor, savner deg!

11 kommentarer:

  1. Heisann, gratulerer med dagen til farmoren din! Veldig leit at hun ikke er med dere lenger, men heldigvis lever de som vi har mistet med oss videre i hjertene våre!
    Kjempe stilig pute du har fått av henne, som den retroelskede personene jeg er, falt både puten og stolene VELDIG i smak!

    Klem fra Johanne

    SvarSlett
  2. Veldig fin pute, ekstra koselig med ting som er knyttet til gode minner. Her er forresten en oppskrift som ligner en del :-) http://trikoter.blogspot.com/search/label/mønster

    SvarSlett
  3. Vakker pute!
    Jeg får en liten tåre i øyekroken, har selv sånne minner etter min farmor - eller Besta som jeg kalte henne :) Hun var så fantastisk flink til å hekle!
    Det er godt vi har slike minner etter dem!
    Gratulerer med dagen til din farmor :) og klem til deg!

    SvarSlett
  4. så fine ting og minner du har:)

    SvarSlett
  5. perfekt dag til å vise frem den fine puta:) Veldig fint å ha slike minner rundt seg, så husker en nok oftere på menneskene man har fått dem av. Nå er det riktinok en stund lenger siden min mormor døde, men jeg bruker en gardin hun har heklet som forheng på tv benken. Så tenker på henne hver dag, husker hvor glad jeg er i henne og nesten hver gang kommer det en liten klump i magen fordi jeg savner henne også. Men det er jo egentlig bare fint, håper jeg også blir husket slik..
    Ha en super fredag:)
    klem

    SvarSlett
  6. Gratulere med Farmor . Dejligt minde du har om hende . :-))

    SvarSlett
  7. Skjønn pute! Og godt med fine minner fra de gamle... :)

    SvarSlett
  8. tillykke med din farmor.
    det er dejligt at eje/arve ting fra et kært menneske. Min mands mormor døde tirsdags nat, 98 år gammel, så hun har levet et langt liv. Inden hun kom på plejehjem arvede jeg alle hende gamle knapper og det skuffedarium hun har haft dem i, hvilket jeg er super glad for.
    Gog weekend Stine

    SvarSlett
  9. Du altså, alt du kan. Det blei liksom med den eine genseren for meg!
    Likte stolen din kjempe godt, å putå va kje så værst den heller!:) Kjekt å omgi seg med ting og tang som vekke gode minner til live.
    Me må få te ein date ein dag!

    SvarSlett
  10. Takker for svar!!:) Garnet er kjøpt, og jeg gleder meg til å strikke med Shetland soft. Må bare si at jeg lenge har hatt problemer med å legge inn kommentar hos deg, men ser ut som jeg endelig skal få det til i dag!!:)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails