17 mars 2011

En liten luring

Det er stor babyboom for tiden og som ivrig strikker burde jeg nok hatt et lager av gaver liggende, men den gang ei......det blir ved tanken. Jeg har alltid så mange andre prosjekter på gang, at det blir liksom ikke prioritert tidsnok, dermed resulterer det i småprosjekter som må gjøres i en fei.

Så da jeg ble "tante" igjen (ei venninne som fikk en herlig gutt i februar), måtte jo litt av pakken bestå av noe hjemmestrikket.......

Tidligere har jeg strikket noen djevelluer til slike formål, men denne gangen prøvde jeg meg på Pickles sin lue, Lille luring. Det var en morsom og rask lue å strikke, og ikke minst, jeg lærte noe nytt :)



Luen er strikket fra snor til snor, en ny lærdom for meg det å strikke snorer (lærte det til knertenkjolen, fra den samme oppskriften her) og noe som frister til gjentakelse ved en annen anledning.

Men luen lever opp til navnet, *kremt, jeg bør vel heller skylde på garnvalget mitt*.......... Det ble en liten luring dette.

Jeg strikket den minste størrelsen, men den ble nok litt knapp til den herlige lille gutten på ca 3 uker. Men kanskje den passer en liten stund, da rillestrikk strekker seg godt....
Hvis ikke, er det nok en stolt storesøster som blir glad for en dukkelue, for jeg tipper at den iallefall passer et lite dukkehode....

Jeg brukte dobbelt babyull og det gikk med ca 28g

3 kommentarer:

  1. Kjempesøt lue,skjønne farger. Får jo håpe den passer da:)

    Fine snørike fredag til deg:)

    SvarSlett
  2. Får håpen den passer, for luen var flott!!!

    Mulig jeg må prøve å lage en slik ;)

    Fin fredag!

    SvarSlett
  3. Hm, denne så fin ut - fikk lyst til å prøve selv.

    Vil i samme slengen få takke for at du er med på mitt påskegibort-lotteri!

    Med ønsker om en god helg!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails