29 desember 2011

Julegave

Jeg har glimtet til med en hjemmelaget gave i år og det ble et syprosjekt, den kan vel vises frem nå når mottakeren har fått den!

Den gikk til tanteungen på 2år+. Kjolen er den samme jeg har sydd til jentungen, bare denne har kantebånd nede. Den er vel ikke helt vinterkjole da, men håper at den passer til vår/sommer 2012, str 98.






Mønsteret finner du i boka barnigjen. Stoffet er tynn bomull fra Stoff og Stil.



Jeg har helt glemt å vise frem noe jeg vant i sommer. Denne søte Cupcake nåleputen var jeg så heldig å vinne hos Innestemmen,  Takk for gaven, den er flittig i bruk når symaskinen durer.


Jeg har meldt meg på Sykurs. Karmøy Folkehøyskole skal ha kurs over 8 onsdager fra slutten av januar. Vi tar med stoff selv og velger hva vi vil sy, så er det en sydame som veileder/lærer oss..........dette kan bli spennende.

Vi skal bestille stoffer i neste uke, så jeg tar gladelig imot tips til hva jeg kan sy og hva som er lurt å lære seg, hvilke stoffer som er gode å sy med ect. Tips til oppskrifter, bøker/nettsider vil jeg også gjerne ha.
Kanskje skal DU også på dette kurset? Man vet jo aldri .........

9 kommentarer:

  1. Jeg laget også en kjole av det mønstret, jeg syntes at den kjolen er jo så nydelig :)
    Så morro meg et sykurs da... hvis jeg skulle ha vært på det ville jeg lært å sy en nydelig kåpe til mine barnebarn !
    For en skjønn kåpe som du har strikket, du er virkelig flink :)
    Ha en forsatt fin romjul :)

    SvarSlett
  2. Hei Komadyret :)
    Så fin blogg du har her. Har akkurat begynt blogging, og er så overasket over alt det lekkre der ute.

    Buksa med navn på var skikkelig søt, og denne kjolen er jo en suuuuper julegave :)

    Fortsatt god romjul, og snart godt nytt år :)

    SvarSlett
  3. Finfin kjole! Så hyggelig at nålputa kom til nytte =)

    Klem

    SvarSlett
  4. That is the cutest dress....Happy New Year!!!

    SvarSlett
  5. Nydelig kjole :-)
    Godt Nyttår :-)

    SvarSlett
  6. Godt Nyttår :-)

    + jeg ville bare informere om
    at Barneboden fortsetter med NY trekning av GAVEKORT HVER mnd også i 2012 :-)
    og om du ikke har lagt deg til som følger allerede ?
    så er det nå mulig , så du kan få med deg alle Gavekort-trekningene :-)

    Men ..
    jeg ser ikke linken på siden din ?
    har du tatt den vekk ?
    det er helt iorden :-)
    Men
    siden det jo kan være meg som ser feil ?
    eller at jeg overser den ?
    at linken er der :-)
    så ville jeg spørre deg - før jeg tar deg vekk fra Gavekort-treknings-listen :-)

    :-)

    SvarSlett
  7. Jeg, som er i starten av min "sykarriere", anbefaler UnePunes oppskrift på brødkurv :) Den fikk jeg til, og den ble en populær gave i år! Lykke til på kurs, og godt nytt år :)

    SvarSlett
  8. Nydelig kjole du har laga og utruleg artig nålepute :-) Takk for koslig kommetar på bloggen min, eg har dessverre ikkje vore på strikkekafe enda. Planen har vore der heile tida, dessverre har ting komme i veien, men nytt år nye muligheter. Så satse på å komme meg avgårde der ein dag :-) Kanskje vi ses :-)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails