02 april 2012

Kosemose bukser

Jeg er i symodus, søndag kveld ble disse to buksene sydd.
De var ferdig klippet på forhånd (ja jeg hadde jo selvfølgelig klippet dem selv), men det hadde kanskje vert en ide å fått ferdig klippet fra butikk.....tenk hvor deilig ;)

Passer perfekt til den rosa uglegenseren


Rosa "kosemose" bukse sydd i Isoli med hvit ribb (str 86/92), denne buksa ble til da det var mer stoff igjen etter at jeg hadde klippet bukse til meg selv. Min er forøvrig også ferdig sydd (i dag) med den ble litt for stor, så den skal sprettes opp + gjøres noen endringer på.......Men vi skal bli like.....Haha, gjett om vi skal bli søte ;)


Guttungen har fått velge farge selv, siden det går mot påskeferie passer det jo fint inn med litt gult her på bloggen. Han lyste iallefall opp i barnehagen da han "stolt som en hane" hadde den på seg i dag. Grått og gult er fint i sammen, selv om knallgult ikke er min favorittfarge, er det fint med gult og helt IN.....




Buksa er sydd i stretch chenille, ribben, knelappene og lommene er sydd i ribb.
Buksa er egentlig en jentemodell, men jeg har endret litt på slengen på beina,
vips så passer den til guttungen også.
Str 122/128 tror jeg det er.

Jeg bare elsker bukser med ribb, favoritt med stor F.

Alt stoffet er fra Stoff og Stil
Mønsteret er Moira igjen, kjøpt hos Kreativ

Huskelapp til meg selv: Neste gang skal jeg ikke lage lommer, de er mer i veien enn hva de gjør nytte for seg.
De "vokser utav" buksa og du må stappe dem på plass innimellom.
Et lite tips til deg om du har planer om å prøve deg på dette mønsteret, det går jo helt sikkert an å feste lommene på en snedig og fin måte, men buksa gjør seg nok uten lommer også ;)

3 kommentarer:

  1. Fine bukser! Også så flink du er blitt til å sy! Synes å huske det ikke er så veldig lenge siden du begynte?? Enig, bukser med ribb er det absolutt beste:)

    SvarSlett
  2. Så flotte bukser du har laget!
    Nydelig rosa og tøff i gul :)
    De ser virkelig deilige ut!

    God påske :)

    SvarSlett
  3. Buksene ser flotte og kjempedeilige ut!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails