30 april 2012

Sommerbukse

Denne buksa har gitt meg noe hodebry. Den ble laget for et eller to formål......spaniatur og sommerbruk. Det var ikke bare enkelt å sy med elastisk strikk i undertråden når jeg ikke helt fant ut hva som var "rett" innstilling for dette formålet på maskinen.

Men etter litt prøving og feiling (mest feiling) så gikk det nå sånn noen lunde, jeg fikk iallefall jukset det til om det ikke ble helt perfekt.

Selv om prosjektet holdt på å ende i båsset, så frister det faktisk til gjentakelse når jeg ser buksa i bruk, for den er bare helsjønn :) eller kanskje bare alt kler den smukke :)

Bedømm selv :)
















Herlige dager i varmere strøk.......ok, litt kaldere i dag, derfor langbukse og langermet genser.....MEN vi forventer badetemp igjen i morgen, dermed basta!

- Posted using BlogPress from my iPhone

9 kommentarer:

  1. Kjempeskjønn bukse :) Jeg holder akkurat på med en jeg også, med mønster fra stoff og stil. Hvilket mønster sydde du etter? Veldig interessert i å høre hvordan du gjorde det :)

    SvarSlett
  2. Mønsteret er fra boka Sikk Sakk. (Bryststykke)Rynkestykket med strikke er sydd på buksa til slutt. Vanskelig å forklare hvordan det ble gjort, men pass på å ha lange ender på tråd og strikk i hver ende når du syr, slik at du kan strekke stykke helt ut, uten å rakne noe.....om dette var til hjelp er vel umulig å si....hehe.

    SvarSlett
  3. Herlige bukser!!!
    Ja å begi seg ut på slik er utfordrende...
    Jeg har planene klare... Har hele 3 sneller med elastisk tråd... men ikke våget meg enda!

    Men jeg skal!

    Gode du som har!!
    ;o)

    SvarSlett
  4. Kjempesøt bukse. Jeg sydde en kjole med samme overdel i fjor for å teste ut dette med understrikk. Tror jeg hadde nybegynnerflaks for det ble ikke så verst. Neste gang jeg forsøkte så ble det mer herk. :-)

    SvarSlett
  5. Den var kjempesøt!! Herlig sommerantrekk!

    SvarSlett
  6. Herlig bukse! Har ikke turt å prøve meg på ting med strikk som undertråd enda, men har veldig lyst, så bli kanskje snart??? Skal si du er produktiv. Masse fint du har laga. Uglegenseren er bare helskjønn!

    SvarSlett
  7. Denne falt i smak. Har hørt at det er noe herk med elastisk undertråd, så dette er beundringsverdig :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails