23 juni 2012

Snutid


Nå begynner forhåpentligvis snart sommeren for fullt. (ja det er lov å håpe)
Midtsommerafton, eller St.hans som vi kaller det (liksom litt finere på svensk) er kommet,  solen snur (igjen).

Båler tennes og pølser grilles, leker lekes og de voksne fryder seg like mye som barna, tror jeg.

Det føles ikke ut som det er lenge siden solen snudde i  desember, samtidig som det føles så fjernt. Endelig kan vi skrive den etterlengtede juni, selv om gradestokken til tider viser det samme som den gjorde i desember (hvor er logikken?).

Jeg priser meg lykkelig over dager med temp over 16 grader, det har ikke vert flust av dem, men vi er evig optimister og håper selvfølgelig på at gradestokken snart stiger over 20 OG BLIR DER i mer enn to dager i slengen.

Men pytt sann tenker du vel, har vi "valgt" å bosette oss på vestlandet kan vi vel ikke annet enn å godta en konstant høst eller vår for den sags skyld (det høres vel bedre ut med vår enn høst?), det er lite som minner om både vinter eller sommer på denne kanten, og hva er egentlig best? Jeg personlig kunne tenkt meg en skikkelig sommer og en skikkelig vinter, ja takk begge deler. Jeg liker variasjon med andre ord.

La oss håpe at sommeren 2012 byr på varme sommernetter, barføtte lekende barn (selvfølgelig før sengetid), noe godt i glasset, en strikkende og avslappet mamma....og pappa, ja det er lov å drømme om de gode sommerminnet man gjerne vil sitte igjen med når "vinteren" kommer igjen.





Mens man venter på at sommeren skal komme,  finner jeg  frem tekoppen og nyte fred og ro mens minste jenta sover,  ute regner det og lite feiring blir d.....ingen hekser på bålet i år, neida, vi skal nyte frikvelden hjemme, forhåpentligvis sovner vi ikke på sofaen FØR 2300........

Ha en fortreffende aften, med og uten bål........

4 kommentarer:

  1. Godt oppsummert !
    Likt her.....

    Ha en hyggelig kveld! Her sittet vi benket foran tv.... Ingen bål, det regner kattunger ....

    SvarSlett
  2. Og for en gang skyld er det sommer i Trøndelag og vi har brent bål i vannkanten med gode venner og kost oss. 2-åringen koste seg stort, og kveldsmat ble det Kl 22 på verandaen!

    SvarSlett
  3. Hmm, jeg bor jo på vestlandet. Vi hadde en fin kveld på hytten igår med bål og fisking og alt som fulgte med. Litt regnet det jo, men ikke verre enn at vi kunne kose oss mye. Det er verre med været idag. ;-)

    SvarSlett
  4. Snakkemunn; tydeligvis forkjell på været her i vest også, i går kveld regnet det kattunger her. I dag er det ganske så bra om litt ustabilt ;)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails