27 oktober 2012

Vognpose

Endelig har jeg fått ferdig vognposen til jentungen, denne har jeg hatt lyst å lage i ca et halvt år.
Det gikk noen timer i arbeid og forhåpentligvis får hun brukt den noen timer før det blir skikkelig vinter også og dunposen må finnes frem.



Posen er fra boka Made by Me og hetter LilleLeos vognpose, dama bak posen finner du her, hun er knalldyktig ;)

Oppskifta var etter mitt hode noe knotete forklart, så egentlig ble den tegnet av, klippet ut etter mønster og så sydd sammen etter fornuften. Jeg fikk noe veiledning av den dyktige sykurs dama våres, Eli.


Jeg har brukt fleece både inni og utenpå, den mørkelilla er fra Stoff og Stil og den lysere er fra Tante Mie. Inni posen er det en herlig dyne fra Jysk til ca 150,-. Det er snøring i toppen på både bunndelen og overdelen og delbare glidelåser, slik at det går an å dele den helt i fra hverandre. Genialt enkelt egentlig, men tidkrevende. Det ble noen sjønnhetsfeil og den kunne nok sett mer perfekt ut om jeg hadde mer tålmodighet (noe jeg ikke har)


Her er starten på prosjektet, tror jeg forlenget posen littegrann.....

Jeg mangler kun en liten detalj.....og det er å sy hull til selene, nå bruker ikke jentungen så mye seler lengre, men det er greit å ha slik at posen holder seg noenlunde på plass i vogna ;)


Jakken jentungen har på seg er arv etter storebror, den er det min dyktige mamma som har laget, ulljakke med glidelås og fleeceteppe som fòr, knalldeilig.


 Instagrambilde

Pannebåndet eller lua (litt usikker her) og buksa er også hjemmelaga....bare for å skrøyte litt ekstra ;) Jakken har vert på bloggen før, i den spede begynnelse for snart 4 år siden.......

Kanskje det snart er på tide med en give away, følg med .......

2 kommentarer:

  1. Flinking, så fin den ble. :)

    SvarSlett
  2. Den posen har eg store planer om å sy og! Kjempefin :-)
    Silje

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails