28 mars 2013

Kosebukser

Jentungen har fått seg (enda) en ny  joggebukse. Disse buksene er så gode å ha i barnehagen. 
De er lette å sy og de er myke og gode å gå i.

IMG_9889
Noen trenger ny vest......begynner visst å bli litt kort etter 2 års bruk......

IMG_9885
Lurer på om hun har tatt på seg skoene selv ;)

Jeg pleier lage et par bukser i slengen ser det ut for, og når søskenbarnet mitt ble 7 år ønsket seg lik bukse som broren fikk til jul, ja da var jeg ikke så vanskelig å be. 
Samme mønster, større størrelse. Ribb i livet og på føttene. 

IMG_9915

IMG_9679

Det stopper jo selvfølgelig ikke der, 
jeg hadde nok stoff til å sy en ny bukse til meg selv også, denne gang med gravid passform.
 Jeg har brukt samme buksemodell  men laget mammabukseribb til magen.

IMG_9981

IMG_9979
For en uke siden så magen slik ut.....

Planen etterpå nå er at jeg kan bytte ut ribben med en ny og mindre,
slik at jeg kan bruke buksen videre....smart? Det syns jeg ;)
Når symaskinen kommer frem igjen er heller uvisst, den skal få hvile en liten stund nå tror jeg.
På buksen min valgte jeg denne gang strikk nede på føttene istedenfor ribb.

Mønsteret er Moira kjøpt hos Kreativ. Her får du dukkestr til xxl dame.
Jeg smalner damemodellen en god del på føttene for den er utrolig vid, jeg har derfor sydd inn buksen min et par cm i hver side i tillegg til å lage smalere bakstykke enn hva mønsteret sier.
Stoffet er Chenille og ribb fra Stoff &Stil i gammelrosa.

1 kommentar:

  1. Fine bukser, og finfin mage :)Nå skal jeg kose meg med å lese litt eldre innlegg på bloggen din siden jeg nettopp har oppdaget den. Hilsen Ane

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails