06 april 2013

Ipad etuier og strikkeposer

Før jul hadde jeg planer om å sy noen Ipad etuier som jeg kunne gi bort. Men det viste seg at det å få de helt slik jeg hadde tenkt, var ikke like enkelt. Derfor ble det bare ET jeg syns var bruktbart nok til å gi bort, og de to andre beholdt jeg selv.

Det var selve glidelåsen som egentlig var vanskeligst å få fin rundt kanten, men også å få foret inni til å ligge jevnt. Jeg kunne nok ha laget de på en annen måte/ litt større. Men jeg ville ha dem slik jeg laget det første gang, slik at de passet som hånd i hanske. Det er sikkert mange andre triks i boka også for å få fine kanter og jevne for, men det kapittelet har visst ikke jeg fått med meg......

Brukte herlige retrostoffer kjøpt fra XoEinDing.
Det første ble gitt bort og de to gule ble beholdt selv. Föret og polstret med bommulslerret og platevatt.


Ipad etui

Ipad etui

IMG_0734

IMG_0732


IMG_9874

Jeg hadde klippet opp to til som jeg hadde liggende i syvesken min. Disse ble til strikkemapper/bleiemapper en fredagskveld for en mnd tid siden, da jeg fikk et anfall av å ville sy noe i en fei.  Man får aldri nok strikkevesker, eller småpunger til å ha stasj i, i "stelle"veska. Så her er det store bruksområder og bare fantasien setter grenser for hva de kan brukes til. Jeg liker å ha orden i vesken med andre ord. Foreløbig inneholder de garn.

IMG_0725

IMG_0722

IMG_0719

IMG_0721

Begge disse er uten platevatt, den rosa i enkelt stoff med løpegang til snøretau, den gule med bomullslerret fra IKEA inni og glidelås.

3 kommentarer:

  1. Slike poser er nyttig til ALT og man får aldri nok av dem! Dine var kjempefine!
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Så fine stoffer du har fått tak i der. =)
    Ha en fin kveld videre. Klem Tone

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails