30 januar 2014

Den tredje reven

Denne reven er den tredje i rekken. Nr to ble oversett og ikke tatt bilde av før den forsvant utav huset og til ei venninne som har bestilt tre. To til barn og en til ungdom/voksen.



Likte denne veldig god, god passform og passe baggy ble den i voksen utgave. I motsetning til nr 2 som var ferdig rett før jul, og ikke ble dampet før avlevering (ups, det ble visst glemt i julestria),  så er denne nystrøken og klar for avlevering neste gang jeg skal til hjemlige trakter.

Du tenker kanskje dusk på voksen lue? Men bedre med en dusk for mye osv......lettere å klippe den bort om de ikke vil ha den!



Nesten eneste grunnen til at jeg sa ja til å gjøre "bestillings verk" var for at jeg fikk øve meg på maske stingene (som jeg endelig har klart å lære meg), for som kjent går nye triks raskt i glemmeboka om det ikke holdes litt vedlike eller øves nok på i først omgang. (Men jeg gjordet det også for hun er en veldig god venninne, som jeg vil gjøre alt for, og hun spurte så fint ;))


Noe som bringer meg litt over på et teppeprosjekt jeg holder på med. Hekla ruter, nydelige ruter, men guri så irriterende at jeg må lære meg oppskrifta på ny hver gang jeg finner det frem, for det går for lang tid mellom hver rute *at jeg aldri lærer* ;) Men det går nok inn til slutt, om dog med teskje. Om det blir et babyteppe til slutt vil jo gjenstå og se, minsten har vel vokst ifra hele teppe før jeg blir ferdig!

(Bilde lånt fra ravelry)

Lurer du på hvilke ruter som krever så mye tålmodighet (egentlig ikke, krever bare litt konsentrasjon) Så heter det Sunshine day baby afghan og kan kjøpes på Ravelry. Høres jo ut som det er kjempevanskelige mønster, men det er det ikke, det er bare ny teknikk....noe som trenger å øves på ;) (Mitt blir visst ikke like fint som dette da....)

Ja, jeg har en forkjærlighet for tepper, spesielt hekla tepper og kunne sikkert ha startet på et nytt annen hver dag om jeg ikke hadde klart å holde de kløende fingrene vekke!

Har du noen fine hekla tepper på kroken?

3 kommentarer:

  1. Det var jammen en kul lue:-) Så veldig flott ut de maskestingene! Det er såå vanskelig å få de fin, men det har du jo virkelig klart her:-) Kjenner godt til det med hekle tepper som blir liggende.. men gøy når de endelig en dag blir ferdig da!

    SvarSlett
  2. Kul lue og knallstilig teppe! Når det gjelder hekling må jeg også begynne litt på nytt hver gang jeg finner frem heklekroken. Kanskje jeg skal ha som mål i 2014 å lære meg hekling mere flytende:) Flott struktur og fine farger på teppet! Jeg har ingen heklatepper på kroken, men har akkurat fullført et strikkateppe som foreløpig ikke er blogget.

    SvarSlett
  3. Kjempefine reveluer! Du har virkelig fått taket på de maskestinga. Der må jeg øve mer....

    Om jeg holder på med teppe? Jeg har i alle fall ca 20 heklaruter liggende, men hva det blir, gjenstår å se.

    Ha en fin mandag!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails