23 desember 2015

Popcorngenser

Popcorn og genser, eller popcorngenser.

Popcorngenser


Jeg har lenge siklet på #popcorngenser til jentungen, men vi ble ikke enig om fargevalget. Jeg ville ha gul, hun ville ha mørk blå. Jeg nektet for blå, hun nektet for gul (ja vi er like sta). Vi endte opp med Diamant hvit, selvvalgt av jentungen og jammen ble den fin.

Popcorn genser

Popcorn genser


Generen er så myk og deilig at den ligner mer på sukkerspinn enn popcorn i søthetsgrad. Den er så deilig at hun til og med vil gå med den rett på huden.


Popcorngenser

Har allerede fått mange flotte kommentarer fra folk som har sett genseren i bruk, både strikkefrelste og ikke, det varmer selvfølgelig. Her er genseren med på juleshopping.


Oppskriften er kort modell, så jeg forlenget den ganske mye. Strikket største størrelse men lengden laget jeg minst 10 cm lengre og armene målte jeg til underveis. Det holdt likevel med garnmengden som sto i oppskriften. 5 nøster med deiligste Angora, veldig drøyt i bruk. Den veier nesten ingenting heller siden nøstene kun er på 25 gram.

Popcorngenser


Selv om du sitter med litt hår igjen i øyne og på egne klær underveis i strikkeprosessen, så gjør ikke dette noe. Resultatet er til å spise opp, nesten som sukkerspinn med noen popcorn underveis.

Deilig genser strikket i Angora fra Pickles. Oppskrift fra Paelas.

6 kommentarer:

  1. Så fin genser! Den ser både lett og behagelig ut å ha på seg:)

    SvarSlett
  2. Dette ble en fulltreffer! Riktig så fin på den søte jenta!

    God jul til deg og dine!

    Klem

    SvarSlett
  3. Så fin genseren var på!!

    SvarSlett
  4. Så utrolig skjønn genser! <3

    SvarSlett
  5. Ja den ble fin :) Hyggelig med hjemmestrikkagensere som barne vil bruke.

    SvarSlett
  6. hei skal strikke denne til barnebarn men kor kan ej finne mønster ? håper du kan sende mej pm tlf 46906200..da ha ej blitt takknemlig

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails