01 mars 2017

Dip dye igjen

Jentungen har også fått seg Dip dye genser. 
Fargene var egentlig tiltenkt genser til meg selv, men i mangel på rette og nok rosa nyanser i Dropskartet når jeg skulle ha det, så ble det brun og beigetoner til henne, 
litt fra restelageret og litt fra butikken.

Dipdye

Genseren er en fryd å strikke. Det går raskt å strikke ovenifra og ned, og fargeskiftene gjør det ekstra morsomt underveis, samtidig som det er enkelt med glattstrikk.

Som nevnt i forrige dipdye innlegg, strikkes genseren med glattstrikk og 
vrenges med "innsiden ut" når den er ferdig.


Rett og slett nydelige farger og kjenner at det frister enda mer å lage en til meg selv, siden det egentlig var "mine" farger hun fikk... Kanskje det hadde vert litt snålt med like gensere.....

Dipdye

Jeg er så heldig at jentungen elsker strikka gensere, og hun bærer dem stolt. Derfor er det veldig kjekt å lage til henne. Jeg prøver å prakke noen på eldstemann også, det har nå resultert i at mor mi endelig har fått lov å strikke èn genser til han, så det blir nok ikke en dipdye på han med det første. 
Kanskje han lærer seg å like ullgensere han også...... aldri for sent å håpe.

Faktisk har gubben ymtet frempå "når jeg har tenkt å strikke en til han"?....Så kanskje jeg skal våge meg på en herregenser etterhvert, men en annen modell.... #alleskafå 
Får surfe litt på nettet etter fine herregensere...... tips mottas med takk.

Generen er strikket i str 8-10 år og det gikk med 376 gram Drops Alpaca
Strikket med dobbelt garn på pinne 4.


Oppskriften er fra Camillavad.dk

4 kommentarer:

  1. Kjekt når ein gensar blir så populær. Det var flotte fargar. God helg.

    SvarSlett
  2. Lekker genser, perfekt under en vest utover våren!

    Riktig god helg fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Kjempelekker genser. Stilig rett og slett.
    Frister å prøve denne.Takk for link
    Klemz

    SvarSlett
  4. Flott ble den i alle fall! Takk for link!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails