28 januar 2018

Hipster lua og noen nytt garn

Mette fra Petitknit gjør det gang på gang, hun tryller frem det ene flotte strikkemønsteret etter det andre. Som hos mange andre falt Hipsterlua i smak hos meg også. I deilig Pernilla garn fra Filcolana ble den passelig tynn.

Hipsterhat


Hipsterhat



Sist jeg skulle til Stavanger, kjørte jeg innom Vikevåg på Rennesøy hvor du finner den herlige butikken Lykkelighandel. Jeg har sett på nettet at de har endel spennende garnsorter, derfor gikk jeg inn med tanke om å kun kikke på alt som var spennende, men egentlig ingen plan om hva og om jeg skulle kjøpe noe, men jeg endte selvfølgelig opp med litt nytt garn som måtte prøves på luer. 


Hipsterhat


Jeg kjøpte Heavy Merinoull fra Knitting for Olive, jeg har hørt masse skrøyt om dette garnet, den tynne merinoen deres var helt nydelig, men da jeg ikke liker å strikke på veldig tynne pinner, gikk jeg heller for den tykke varianten deres 



Stash


Jeg kjøpte et nøste Pernilla fra Filcolana i kul sennepsfarge, som Hipsterlua er strikket i. Et nøste holder til en lue.



Stash




De selger også garn fra CamaRose, egentlig et ukjent merke for meg men jeg elsker nye garnsorter og derfor ble det også med hjem to nøster med sort Lama tweed ull, det skal bli spennende og prøve, har ikke helt funnet lueprosjekt til dette enda men tanken er kanskje en Favoritt lue fra Hipknitshop.


Untitled

Det gikk med et nøste til Hipsterlua som ble strikket på ca to nattevakter, sjappstrikka selv om hele lua er som å strikke en lang ribb, men veldig spennende fellinger gjør det gøy. 
Lua er i daglig bruk ;)

1 kommentar:

  1. Så fin hipsterlua di er! Jeg er også i gang med en. Jeg har ikke Pernilla garn, og var veldig usikker på hva som kan sammenlignes med det. Sisu har samme løpemeter, men det tenkte jeg er for tynt for pinne nr 3,5? Så jeg har prøvd meg på et nøste Sandnes alpakka som jeg fant i lageret. Det ser ut til å funke kjempebra. Skal straks igang med fellingene, og jeg regner med at når hele er felt av, så legger jeg kjapt opp til en ny.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails