03 februar 2018

Eirajakke


Jeg har strikket meg jakke, Eirajakke fra Nøstebarn - hefte nr 2 Nøstestrikk.


Untitled

Jeg hadde noen nøster grønn (utgått farge) Lammeull og en oker (høstgul) Silkeull liggende etter en tur til Nøstebarn i vår. Da jeg var på strikkefestiavelen i Bergen i oktober, kjøpte jeg burgunder (vinrød) og beige (lys naturbrun) Lammeull og hvit (natur) Silkeull til bunnfargen, med planer om en Eirajakke. Jakken er strikket i dobbelt garn og blir da melert av en farge er beige og en hvit.

Untitled

Jeg var litt skeptisk i starten, da jeg ofte blir litt misfornøyd med passform på genserne jeg strikker til meg selv, de blir liksom aldri helt slik jeg vil ha dem. Derfor målte og styrte jeg litt ekstra før jeg satte igang. Jeg har mikset litt på str, da jeg syns ermene var veldig vide.


Jeg strikket til og med en prøvelapp for mønsteret for å sjekke hvilke pinner jeg skulle gå for. Ikke at det hjalp veldig mye, da jeg fikk en helt annen strikkefasthet når jeg strikket mønsteret frem og tilbake…..*huske til neste gang*


Eira jakke


Eira jakke
 

Jeg droppet vendinger bak på ryggen og jeg valgte å strikke jakken rundt for å klippe opp. 


Strikket på pinne 3, 3,5 og 4 for mønsteret. 

Jakken er en blanding av Small og Medium størrelse.
Det gikk med  440 g garn til jakken.

Jeg må si meg temmelig fornøyd med jakken, litt småplukk er det alltid, men da lærer man til neste gang. Jakken er lett og deilig i bruk og har vert brukt mye allerede. Nøstebarn er absolutt å anbefale. Mitt favorittgarn!

4 kommentarer:

  1. Kjempefin jakke! Likte veldig godt den melerte effekten av hvitt og natur, og resten av fargene var også veldig fine.

    SvarSlett
  2. Flott jakke! Fine farger du hadde valgt.

    SvarSlett
  3. Den er kjempefin! Jeg strikket den til prinsessa mi for noen år siden, ha en flott søndag!

    SvarSlett
  4. En riktig fin jakke som jeg virkelig kunne tenkt meg! Fargevalget er perfekt, og størrelsen på bol og ermer harmonerer. Må nok notere meg dette navnet.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails