25 april 2018

Genserblemma….igjen

Jommen sa jeg smør,  om du leste innlegget om frøkenseilergenseren, så var jeg på god vei til å ferdigstille den før spaniaturen…….trodde jeg. Helt til jeg var ferdig med raglands fellingen og innså at jeg hadde strikket den feil. Jeg hadde nemlig strikket den med felling annen hver omgang og den skulle være med to rett omganger i mellom. Dette utgjør jo endel omganger mindre (sånn ca 24!!) og det utgjør jo også litt på lengden.

Frøkenseilergenser
Putter inn pinner og klar for å rekke opp…..

Derfor i kjent stil, endte jeg opp med å rekke opp. Jeg rekket opp til ermene da jeg så at bolen ble en anelse kort så forlenget jeg den i samme slengen. Jeg forlenget med ca tre fingerbredder. Ja, jeg gadd ikke måle.


Untitled

Nytt nøste tilsendt fra snille Kristin fra einkopptetakk.

Derfor ble ikke genseren ferdigstilt til Spaniaturen som var planen, men den ble med på turen likevel. Jeg nistrikket på kveldene for de var så kalde og etter halve uka ble jeg endelig ferdig og har trøgått i genseren siden. Den er helt perfekt, og det er det ikke ofte jeg sier om egne plagg. Litt stramme ermer og en vid bol i passelig lengde, deilig plagg å gå i. Den varmer godt og er passe tynn. Absolut et mønster og garn å anbefale.

Jeg og minstemann har storkost oss en uke i varmen, det var deilig med litt vårsol i Spania både for kropp og sjel. Jeg lengter selvfølgelig tilbake med en gang, men jeg tok nok varmen med meg hjem igjen for jeg kan ikke klage på vårtemperaturen etter at jeg kom hjem for allerede to uker siden, fytti som tiden flyr.


Untitled


Jeg har strikket lange ermer og lang bol på genseren.
Det gikk med 269 gram garn av Merino Tweed fra Pickles. Strikkefasthet varierer litt mellom 19-21 masker på pinne 3,5. (noe vanskelig å måle pga garnet). Strikket etter størrelse Small.

Det er vanskelig å få frem riktig farge på kamera, fargen heter Lønneblad

Oppskriften og garnpakke på frøkenseilergenser finner du her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails