15 mai 2018

Snøvotter

Jeg skulle kaste meg i vottekjøret etter å ha laget to vottepar før jul, men så gikk jeg ned på garntykkelse og pinnestørrelse. 
Selv om jeg startet med godt mot, så gikk det veeeeldig treigt. Jeg kan bare ikke for det, det er noe med tynne pinner og meg altså. Jeg liker ikke å strikke på mindre enn pinne 3. Derfor orker jeg ikke starte på ny mansjett på pinne 2,5……..MEN det skal fullføres, det har bare ikke blitt prioritert……


Untitled


En vott tok kanskje en liten måned å få ferdig, nå er det bare å vente på lystent til å strikke en til. Det er vel ikke typisk vottevær lengre når vi skriver Mai (selv om denne ble ferdig før påske)  men får satse på å ha vott nr 2 klar til neste votte sesong som jeg håper blir lenge til…..

Nydelige Snøvotter med oppskrift fra Skeindeer.

Jeg har også sydd meg en liten strikkebag med snøring. Passelig til to nøster ++ og den er tosidig, alltid gøy å variere fargene litt. Retrostoff i bunn og hvitt bomullslerret fra IKEA øverst.

Vottene er strikket i Rauma finullgarn. Et deilig rustikk garn. Jeg strikket vottene på to små rundpinner da jeg ikke er fan av å bruke settepinner. Istedenfor magic loop som jeg ofte bruker på småplagg, gikk jeg for to korte pinner istedenfor. Ny teknikk for meg som var gøy å bruke.


Untitled

One down, one to go…...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails